söndag, december 17, 2006

Christmas Cocktail Party

Igår var det dags för Madison Hose Co No 1:s årliga Christmas Cocktail Party. Festen höll till på The Warf och det var en trevlig tillställning. Öppen bar och massor av god mat. Men eftersom jag var inne på min fjärde dag av blixtrande huvudvärk var jag kanske inte i den toppform man hade önskat. Under kvällen delades en massa priser ut och Knickedicken fick ”Scene Blocker Award” eftersom att han råkat parkera i vägen för andra brandbilar vid två tillfällen i år. Mycket prestigefyllt pris som Knickedicken vill ha framme. Jag och min OCD föreslog att vi kunde bygga en fin hylla längst bak i garderoben ...

Idag har min huvudvärk försvunnit och jag har kommit över min önskan att hugga huvudet av mig själv. Det ska firas med shoppingrunda på Clinton Crossing, en gigantisk utomhus-outlet i grannstaden. Kanske kan man hitta en julklapp eller två. Till sig själv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du mår bättre! STOR kram till dig, Caroline änd Johan in Sviden.

Anonym sa...

Hej Petra. Stort fan av din blogg. Har en otroligt "sen" fråga... har försökt skriva till dig 500 ggr men det tog ett tag för mig att förstå att man inte behövde ha google/blogger acount... surt att upptäcka att dina bloggläsare är så otroligt korkade va?! :P
i alla fall, min fråga lyder: vad tusan betyder knickedick? jag har aldrig hört ordet förut. slog upp det på nätet och fick fram ungefär "knasboll"??

juste, ett shopping-och-lära-knickedicken-svenska tips!: www.typicalswedish.se.
självklart måste han ju ha en "stor stark" eller "köttbulle" t-shirt, för att inte tala om att snaps-paketen är den perfekta presenten till hans tokiga släktingar!

keep up the blogging och jag tar gärna en tugga av knickedickens singel-lillebror... ;)

Sporty Spice sa...

Caroline & Johan. Bamsekramar till er båda och GOD JUL!!!

Lina. Kul att du gillar min blogg. Det där att kommentera är inte det enklaste. Sedan jag bytte till beta måste även jag logga in för att kunna skriva svar. Tack för shopping-tips-sidan. Ska genast gå in och kolla. Knickedickens mamma har redan en disktrasa som det står "Köttbulle" på. Men hon vill inte använda den för hon tycker den är för fin för det. "Knickedick" betyder nog knasboll. Jag har en kompis som brukar kalla killar för det och jag tyckte att det lät så kul att jag började kalla Knickedicken för just det. Hans lillebror är söt som socker och mycket tuggvänlig! =)

//Sporty

buy isotroin 10 mg online sa...

isotretinoin 10 mg is recommended for patients with moderate acne that produces scarring or distress. To get a prescription for isotretinoin, a patient who can become pregnant must take two pregnancy tests to make sure they're not pregnant.