torsdag, december 21, 2006

Jag drömmer om en jul hemma

För att komma i rätt julstämning har jag just iTun:at ner massa julsånger. Svenska sådana såklart. Så nu sitter jag här framför datorn och skriver frenetiskt på en text som ska lämnas imorgon och sjunger O helga natt, Gläns över sjö och strand, Hosianna och Stilla Natt så att det skallrar i fönsterrutorna. Jag är ganska tonsäker och talangfull, det är jag säker på. Om jag inte minns fel var jag med i någon slags kör i lågstadiet och ränderna går tydligen aldrig ur. Enda kruxet är att det är svårt att tänka, skriva och sjunga för full hals samtidigt. Nåja, jag ska bara gasta en sång till. ”Jag drööömmer om en juuul hemma. I alla fööönster brinner ljuuus. Fint och pyntat är varje huuus. Ja, jag lääängtar till en gransskogs sus …”.

2 kommentarer:

spanne sa...

Hihi! VAd vackert det säkert var.
I mitt hus är det pyntat med IKEA-kartonger, kylar och frysar. På vardagsrumsgolvet. Kom inte ens fram till datorn igår för att ladda hem lite härlig, julig musik med Bing Crosby eller Nat KIng Cole.

Sporty Spice sa...

Kan du inte slå in kartongerna i julklappspapper och massa snöre med frill? Då ser det ju ut som om du fått MASSOR av julklappar?