torsdag, december 28, 2006

Du gamla du fria

Här är ännu en julklapp från mamma och pappa. Den svenska flaggan pryder nu vår porch och varje morgon när jag ”hissar” den får jag en obeskrivligt stark önskan att sjunga Nationalsången. Men hur är det nu igen med reglerna? Ska man ta ner den klockan 21.00 eller när solen går ner? Man vill ju göra rätt.

Gårdagens frisörbesök gick oväntat bra. Laura på XS Salon i Branford visade sig vara duktig, noggrann och dessutom rolig. En smal, svarthårig och mycket högljudd tjej med kraftig New York-accent och ett smittsamt skratt (hon lät som en blandning mellan Eddie Murphy och Janice från Vänner). Och när hon såg min WE-tröja frågade hon om det var ”en Atari”. Jo, jag har dataspelströjor när jag vill göra mig extra fin. He, he … Och resultatet? Jorå, jag är faktiskt nöjd. Vågade mig inte på en ny frippa så jag sa åt henne att bara klippa topparna och att jag ville ha EXAKT samma frisyr som när jag kom in. Fast när hon satte igång och fönade det blev resultatet väldigt amerikanskt. Hon fixade och trixade till volym med rundborste och massor av hårspray. Jag såg ut som en äkta amerikans hemmafru. Efter hårtvätt och eget fix såg jag ut som en hårt arbetande, svensk frilansjournalist igen.

Nej, nu har jag inte tid att blogga mer. Madonna är gäst hos Regis & Kelly så jag tänker bänka mig i tv-soffan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

You have been logged!

Sporty Spice sa...

Jag märkte det. Namnen Knickedicken betyder ingenting. Bara ett kul namn att ta i munnen. If you pardon my french ...
/Sporty

Anonym sa...

Hej, jag måste bara fråga... är det meningen att exakt alla dina krönikor ska handla om kärlek, eller är det bara den naturliga konsekvensen av ditt eget civilstånd? Bara nyfiken...

Sporty Spice sa...

Olivia. Det är meningen. Tanken var från början att det sklle vara "Singel in the City" men sen blev det mer "relationskolumner". Det kan man kanske kalla en naturlig konsekvens av mitt civilstånd.