onsdag, december 20, 2006

Minut för minut

Jag har fått många frågor om mitt liv här i USA. Så därför kommer här en fullständig redovisning:

06.30. Vaknar till av att Knickedicken säger hej då.
07.00. Min väckarklocka ringer.
07.30. Går upp efter att ha snoozat ett par gånger.
07.31. Sätter på datorn.
07.32. Sätter på kaffe och mixar en banan-proteindrink.
07.45. Dricker kaffe och tittar på Good Morning America på köks-tv:n.
08.10. Sätter igång diskmaskinen.
08.12. Fyller på frön till fåglarna.
08.15. Sitter i soffan och slötittar på GMA, läser och skickar mer mail, kollar igenom mina favvobloggar och läser Aftonbladet, Expressen, DN, SvD och Dagens Media.
09.00. Dricker kaffekopp nummer två och tittar på Live med Regis & Kelly med laptoppen i knäet.
09.30. Skriver en To Do-list.
10.00. Ringer jobbsamtal och gör eventuellt några telefonintervjuer.
11.00. Går till gymmet och kör en timmes styrketräning eller cardio. Tänker ut smarta formuleringar och idéer till nya kolumner under tiden.
12.00. Strechar och pratar lite skit om amerikaner med gym-Tony.
12.05. Kollar brevlådan på vägen hem och hoppas på roliga brev.
12.20. Kliver ur duschen och städar lite (oavsett om det behövs eller inte).
13.00. Äter lunch.
13.30. Skriver artiklar och skickar fler jobbmail.
14.30. Läser bloggar, tidningar och kollar nyhetssändingar på svt.se.
15.00. Skriver, skriver, skriver.
16.00. Slår på tv:n och har Oprah på i bakgrunden. Skriver, skriver, skriver.
16.30. Kollar något tv-program på svt.se.
17.00. Knickedicken kommer hem från jobbet och han kollar nyheter och väder.
18.00. Åker till Stop & Shop och handlar.
18.30. Sitter på diskbänken och håller Knickedicken sällskap när han lagar middag.
19.00. Äter middag.
19.30. Jag fyller diskmaskinen och Knickedicken sätter på kaffe.
20.00. Kollar på tv eller umgås med vänner.
21.00. Knickedicken åker iväg på ett larm som för det mesta visar sig vara falskt eller bara en skorsten som ryker in.
22.30. Går och lägger oss.
23.00. Tänder lampan och skriver ner massa smarta jobbidéer jag kommer på.
23.15. Sparkar Knickedicken på smalbenet så att han slutar snarka.
02.00. Vaknar av att brandlarmet går och Knickedicken rusar ut genom dörren.
03.00. Sover som en stock och vaknar inte när Knickedicken kommer hem.

4 kommentarer:

oa sa...

Med andra ord- mycket kaffe och skriva ;-D

Anonym sa...

Men Petra!
Äter du ingen frukost, äter du inga mellanmål, äter du inget mellan efter 13 och innan 19? Det kan jag bara inte tro.

Puss och kram.

Sporty Spice sa...

Galadriel, Du behöver inte oroa dig. Jag äter var tredje timme (som alltid) men skrev inte ner allt i detalj. Jag har haft assvårt att äta frukost på sista tiden så en proteinshake med banan får räcka. Men jag är säkert snart tillbaka på havregrynsgröt-alternativet.

Anonym sa...

ah, jag var änna orolig där!

jag har iofs inte svårt för frukost, men har fått nog av gröt för ett tag - lättyoghurt m havreringar (det finns mycket nyttigare saker än allbran, undrar om Paulún fick betalt för att tjöta om allbran?), solrosfrön, pumpafrön, krossade linfrön, hela linfrön, psylliumfrön, russin/fikon/dadlar, valnötter/mandlar, kokosflarn. det du =)
(annars ingår alla de där ingredienserna i gröten oxå :P)

pusskram!