fredag, december 22, 2006

Kent

När jag har fel så erkänner jag det. Jag har nämligen aldrig insett Kents storhet. Aldrig fattat grejen med detta kultiga band. Men så tittade jag på Fredrik Lindströms tv-program Världens modernaste land (vilket förövrigt var så bra att jag nästan pinkade på mig) och där spelade de Kents låt "Sverige". Och som nybliven patriot och nationalist var jag bara tvungen att ladda ner den. Och av bara farten råkade jag ladda ner fyra till av deras album. Och vad kan man säga? Det är storartat. Tänk att man kan vara så trög i starten ibland.

2 kommentarer:

Emanuel Högberg sa...

bara så att du vet är kents låt Sverige fett kritisk mot hela sverige. du har totalfeltolkat texten och du lär göra samma sak med resten av låtarna också.

Sporty Spice sa...

Trevlig ton du har Emanuel.

Och jo tack, jag har fattat budskapet i Sverige-låten. Jag är inte helt dum i huvudet sörru.