tisdag, juni 20, 2006

Skrivkramp

Var tog inspirationen vägen? Jag sitter här och dumstirrar in i datorskärmen och får liksom inte till det. Jag som vanligtvis är så snabb och brukar kunna leverera tjugoelva artiklar i minuten. Jag skyller på vädret. Jag skriver dåligt när det regnar och är kvavt. Kan också ha att göra med att jag körde en morgonpromenad mellan 7 och 8.15 och sedan ett styrketräning 10-11. När jag kom hem kände jag mig så duktig och så färdig, att jag hade slitit klart för idag. Men icke. Jag har tusen lämningar på torsdag eftersom att jag ger mig iväg på ännu en jobbresa på måndag. Denna gång står Mallorca och Menorca på programmet.

Om fyra timmar kommer Hannah hit. Hon, jag och Singelpinglan (tillika min nya sambo och diskmaskin) ska kollas fotboll på min storbild. Usch, jag känner redan nu att jag kommer att få nervös spänningshuvudvärk i hela ryggen.

Inga kommentarer: