onsdag, juni 14, 2006

Posh Pafos

Nu är vi i Pafos och det är riktigt najs. Inte så turistigt och lite mer up market. Hamnen är så där härligt pittoresk som man vill att den ska vara med skön strandpromenad och mysiga fiskrestauranger. Imorgon ska vi upp tidigt och gå på marknad, lite sugen på att köpa de asgoda men något bittra cypriotiska oliverna och kanske en burk honung. Annars är shoppingen mest krims krams so far.

Idag har vi hunnit med att besöka den plats där Aphrodite sägs ha stigit upp ur havet. Turistigt? Javisst. Fint? Jorå, det med.

Nu sitter jag på min femstjärninga balkong och njuter av kvällsbrisen. Hotellet är gigantiskt och med svenska mått mätt lite vräkigt. Men de har ett fint gym som jag hoppas hinna gå till imorgon kväll. De har förövrigt checkat in mig som Mr Petrol Axland. Så jag är alltså en man och jag luktar bensin. What do you know!

3 kommentarer:

Sporty Spice sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
spanne sa...

Dear Mr Petrol,
Personligen tror jag att det ar en hint fran gudarna. De forsoker beratta hur pass hog tid det är att ta korkort. Jag kanske hanger med och utokar samlingen bokstaver i mitt, vem vet.

spanne sa...

Hmmm, såg just att jag glömde använda 'å', 'ä', 'ö'. Sa lätt var det att vanja sig vid konstigt amerikanskt tangentbord