torsdag, juni 08, 2006

Missing muskelmassa

Idag gjorde jag en ny mätning med Omid. Alla resor har gjort att styrketräningen fått stryka på foten och det har blivit mest konditionsträning. Och det märktes såklart. Har gått ner i vikt, minskat i omkrets - men tappat muskelmassa. Det ska det bli ändring på nu. Två jobbresor i juni till trots. Ska dela upp kroppen och köra tre dagar styrka, en dag vila och sen tre dagar styrka igen. Det svåra blir inte att köra styrka så ofta utan att vila helt en dag där emellan. Inte ens konditionsträning får jag köra då. Veckans I-landsproblem.

Om drygt fem timmar kommer Knickedicken hem från jobbet. Att bara höra hans röst på telefon börjar bli frustrerande. Jag vill vara där nu och hångla! Vet inte vad jag tänkte på eller med när jag skrev kolumnen om kärlek på distans. Jag ljuger och det suger.

Inga kommentarer: