lördag, juni 24, 2006

Midsommarnattsmardröm

Jag tror att jag behöver hjälp. Professionell sådan. Lyssna här. Jag har idag på midsommardagen, då man ska vara bakfull och ligga med huvudet i toaletten och må pyton gjort följande (märk väl att klockan bara är halv två på dagen). Diskat, damsugigt, bäddat med rena rakan, satt in två månaders kvitton i bokföringspärmen, bakat ett GI-bröd med lin- och solrosfrön, betalat alla mina räkningar, kollat upp vad det kostar att eftersända post till utlandet och skrivit in mig på två lägenhetsuthyrningssajter. Det är knappt jag vågar erkänna det men häromdagen putsade jag mitt matsilver. Matsilver? Hallå, vilken människa under 65 har ens matsilver? Och varför? Skedarna kan man skotta snö med och gafflarna är stora som högrepar. Jag behöver lite mer oorganiserat kaos i mitt liv. Jag behöver supa, knulla och slåss. Jag behöver vodka till frukost, slänga ut tv:n genom fönstret, spy i trapphuset, få brev från Kronofogden, köpa smågodis och obekväma skor för hela lönen.

Nu ska jag ska gå en 1-timmes power walk till Ica i Alvik, handla fiberberikade havregryn och Kesella Lätt och tänka på mitt nya oansvariga liv på vägen. Good plan!

Drömde för övrigt att Knickedicken träffat en annan i natt. Vad är det för jävla midsommarnattsdröm om jag får be?! Midsommarnattsmardröm more like it. Vaknade och ville beama mig själv till Madison och sparka in pannbenet på honom.
Aha! Det var inte så moget – det tar sig.

2 kommentarer:

Sporty Spice sa...

Mer sprit och mindre silver. Låter som ett bra motto. Fast får man byta ut spriten mot styrketräning? Det börjar ju oxå på "s".

spanne sa...

Ssssorrry sssweetie! Sprit går inte att byta mot styrketräning. Varför skulle det gå? Jamenar, 'silver' börjar också på 'S'