måndag, februari 06, 2006

Jag en slacker?

Vaknade klockan halv åtta. Släpade mig upp och svängde ihop microhavregrynsgröten toppad med linfrö och Önos lågkaloriäppelmos (fråga: varför kan man inte köpa nyckelhålsmärkta eller som i detta fall lågkalorimärkta varor på storpack? Vill producenterna inte att folk ska äta nyttigt eller vill man att det ska kännas exklusivt och lyxigt att välja ett alternativ med mindre socker. Helt jävla sinnessjukt). Nåja. Drog på mig träningskläderna och åkte till gymmet. En timmes hård ben och ryggträning med Omid och därefter 45 minuter på crosstrainern. Sen hem och duscha och käka lunch. Ramlade in på redaktionen strax efter klockan ett. Men det gör inget. Det är jag som bestämmer. Jag jobbar när jag vill, var jag vill och hur jag vill. Jag har ingen som säger ”jaha, är det dags att komma nu”. Jag sitter hemma och skriver mitt i natten, åker till jobbet en lördag bara för att det är så kul eller som idag, rasar in när halva dagen gått. Ha, ha!

2 kommentarer:

Sporty Spice sa...

Handlingsplanen låter bra. Men att dricka skumpa är ALLTID motiverat.

Gonzalita sa...

Ämenfyfaan vad bra!!! Nu känns det genast bättre! Får nämligen panik ibland om jag sitter uppe och skriver för länge - kreativitetens vägar äro outgrundliga - och tar sovmorgon dagen efter. Eller är bakis och oförmögen att ens tänka under en hel dag. Mitt i veckan.