torsdag, februari 01, 2007

Viktiga grejer

I senaste numret av Amelia är Pernilla Wahlgren intervjuad och pratar bland annat om livet som brunett. Men artikeln var ”beställd” av markandschefen på L´Oreal och längre bak i tidningen hade de en helsidesannons med just Pernilla och hårfärgen Garnier. I Dagens Media frågar man chefredaktör Ann Fredlund om de inte anser att de går i annonsörernas ledband och hon svarar att ”vi bedömde att det fanns ett stort nyhetsvärde i att hon hade bytt hårfärg”. Jag tror att jag skrattar på mig. Visst är det lattjo att hon färgat håret, men att kalla det för nyhetsvärde. Come on!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha, ha. Förra veckan skrattade jag gott åt Family Livings pressmeddelande om deras sammarbete med Lagerhouse. Man har sett att de och Mama inte håller speciellt hårt på någon pressetik... Men det här tar priset.
http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=96884

Humor...