lördag, februari 24, 2007

Oscar Fever

Imorgon söndag är en stor dag. För första gången någonsin ska jag få frossa i Oscarsgalan utan att behöva ställa väckarklockan och sippa hinkvis med starkt kaffe. Eller se ett sammandrag kvällen efter när man ändå redan vet vem som vinner vad.
E! News Academy Award Countdown drar igång redan klockan 12.00. Och klockan 18.00 är det dags för Red Carpet Coverage. 19.00 är det Barbara Walters Oscar Special på ABC. Klockan 20.00 är det Road to the Oscars och till slut 20.30 till 23.00 är det äntligen dags för 79th Annual Academy Awards. Elva timmars Oscarsgala om man vill. Själv tänker jag satsa på Red Carpet Coverage och själva galan. Jag förklarade för Knickedicken hur stort det här är och att vi måste fylla kylen med smarriga Oscarssnacks och bubbliga drycker. Och att jag tyckte att vi skulle klä upp oss kvällen till ära. Då nickade han allvarligt och sa ”I’m very supportive”. Det mina vänner, det är kärlek.

Så här tror (hoppas) jag att det går:
Bästa film: The Queen (fast jag hoppas på Babel).
Bästa regi: Martin Scorseses (fast jag hoppas på Clint Eastwood).
Bästa kvinnliga huvudroll: Helen Mirror.
Bästa manliga huvudroll: Forest Whitaker (fast jag hoppas på Will Smith).
Bästa kvinnliga biroll: Jennifer Hudson (fast jag hoppas på Cate Blanchett).
Bästa manliga biroll: Alan Arkin (fast jag hoppas på Eddie Murphy).
Bästa kostym: Marie Antoinette (fast jag hoppas på Djävulen bär Prada).
Bästa utländska film: Letters from Iwo Jima (fast det vore ju kul om Efter bröllopen vann).
Bästa dokumentär: An Inconvenient Truth.
Bästa animerade fim: Cars.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I´m also very supportive! :-) Igår var vi på Hin Daeng. Inte detsamma utan dig, dear! Kom hiiiiit.

Sporty Spice sa...

Fick ni dansa med mantor?