måndag, februari 04, 2008

Kort rapport från Cape Code

Vilken helg! För det första är ju Cape Code helt underbart. Så otroligt pittoresk, för att använda en uttjatad resereporterklyscha. Bara att få promenera längs milslånga stränder och andas in frisk, salt Atlantluft gör ju att man blir helt lycklig. Och så lite massage, mineralbad och aromaterapi-ångbastu på det och lyckan är gjord. Att solen strålade från en klarblå himmel hela helgen gjorde ju inte saken sämre. Vi bodde på värdens mysigaste hotell, Crowne Pointe Historic Inn and Spa, i Provincetown (även kallad P-town, som är känt som ett mecka för homosexuella). Kan tänka mig att det är ett jädrans drag här på sommaren. Jag har lagt upp fler bilder på Flickr som du kan spana in här.

Sen tänkte jag passa på att flagga för att ni måste ta Metro på torsdag. Från och med nu är jag nämligen deras nya träningsexpert och kommer att skriva varje vecka. Sen har jag ännu en nyhet som i högsta grad berör er bloggläsare men det får ni vänta tills på torsdag med att få veta eftersom att det är lite rodd kvar. Den som väntar på något gott …

11 kommentarer:

Puma sa...

åh vad härligt med en vettigare träningsexpert än den förra! grattis!!

Anonym sa...

Kul med metro, då kan jag förvänta mig vettiga tips till skillnad mot innan...

Lina Sirén sa...

Håller med de andra tjejerna, kul att metro skaffat sig en vettigare träningsexpert! =) Det var på tiden!

Sporty Spice sa...

Puma. Tackar! Det är jättekul att vara tillbaka på Metro på regelbunden basis, jag skrev ju "I Form" för dem tidigare.

Marie. Jupp, du kan vänta dig vettiga tips.

Lina. Kul att du tycker att jag är vettig. =)

Desiree sa...

Låter som ni haft det helt underbart. Vad kul att du blivit Metros nya träningsexpert. Grattis! Åh vad nyfiken jag blir på vad du ska avslöja på torsdag.

Anonym sa...

Cape Code ser ju helt fantastiskt ut. Som på film nästan. Är det inte där familjen Kennedy har sitt sommarhus?

Sporty Spice sa...

Desiree. Ja, det var fantastiskt! Så veckert. Och tack, det ska bli kul att börja skriva träning för Metro. Och den andra "nyheten" får du veta snart ... =)

Sporty Spice sa...

Bea. Kennedys har sitt sommarhus på ön Martha´s Vineyard som ligger precis utanför Cape Code.

Anonym sa...

Låter som en alldeles fantastisk helg!!!

Och vad skoj med Metro!! Roligt!!

Sporty Spice sa...

Bille. Ja, det var det. Jag vill åka tillbaka dit i sommar. Och Metro ska bli urkul!

Terese sa...

Grattis, grattis, grattis!!! Nyfiken på vad vi ska få reda på på torsdag :-)