onsdag, maj 31, 2006

Kolumndags

Så var det jämn vecka och onsdag igen vilket betyder kolumndags i Metro. Du som missade att ta den eminenta tidningen imorse kan klicka till höger och läsa den här. Såg att jag blivit titulerad "frilansjournalist och bloggare". Undrar om jag måste fixa nya visitkort nu, det är ju aldrig fel med titlar. Kan kanske skriva dit träningsnarkoman och städfanatiker också.

Jag har precis slängt iväg två artiklar till Metro, en cover som ni kan bokstavligt talat njuta av nu på fredag och den andra på måndag (premiär för Metros nya hälsosida jag redaktörar över). Känns mycket tillfredställande. Därför ska jag fira med att städa och ge mig själv en svettig omgång på crosstrainern. Är det det som kallas för att "unna" sig saker?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Petra! Jajamännsan.. läste din kolumn idag ;). Som vanligt så kunde jag inte hålla mig för skratt på pendeltåget imorse. Kunde inte beskrivit det bättre!

Tack!

Sporty Spice sa...

Kul att du gillade den. Thanx!

Anonym sa...

Mycket bra kolumn! Skrattade jag med!

Polly sa...

Haha, skit-kul (höhö)! ;P

Anonym sa...

hahaha vilken rolig kolumn är det minsta jag kan säga =)
du skrev om exakt allt det som jag aldrig skulle erkänna för någon =D

ha det super, nu drar jag och sportar :)

//G.

Anonym sa...

Vi saknar ord för hur dålig den var!

Häftigt att du får skriva i Metro. Själv skulle jag tycka att det vore jättekul om man fick skriva i en stor tidning. Lycka till i framtiden!

louise sa...

dina krönikor är världsbäst. att sitta och fnittra för sig själv på bussen på väg till jobbet klockan alldeles-för-tidigt-på-morgonen är oslagbart. tack!

Sporty Spice sa...

Tack, vad roligt att du tycker det! I nästa nummer av Fitness Magazine kan du läsa mina krönikor även där.