måndag, december 10, 2007

Migrän

Idag har jag min förbannade migrän igen. Sprängade värk som strålar från nacken upp i bakhuvudet för att sedan landa bakom höger öga och trycka på så att det känns som om det ska poppa ut. Och de där värktabletterna som jag fick av läkaren på Yale Clinique hjälper inte. Jag vill bara slita ut min hjärna.

Styrketräningen får alltså utgå idag. Ska sova, duscha varmt och försöka gå en promenad senare i eftermiddag. Nu måste jag sluta blogga för jag mår illa av att titta på datorskärmen.

6 kommentarer:

Desiree sa...

Stackare, hoppas det går över snabbt. Synd att de där tabletterna inte hjälpte. Krya på dig.

Anne sa...

Inte roligt alls, fruktansvärt hemskt! Jag hoppas tabletterna börjat hjälpa och att du i skrivande stund fått lindring av dem och kunnat sova och snabbt blir av med migränen.Det är ett helvete med migränanfall.

Anonym sa...

Uhu! Jobbigt, jobbigt. Tabletter är bra - när dom hjälper. Annars är det nog vila i mörker som gäller. Stackars! Hoppas du är pigg som en drillande lärka idag (vilket nog inte alla som var på Nobelfewst igår är)

Sporty Spice sa...

Desiree. Ja, det suger!!! Och med tanke på vad det kostar att bara gå till läkaren för att få nya, starka piller gör ju att det tar emot. =(

Anne. Ja, du vet ju eftersom att du också har migrän. Nu tror jag att den är på väg bort ... hoppas!

Kesu. Mörker, total tystnad, inga som helst dofter, värmedyna över axlarna och en isbit i munnen. Livet på en pinne ... =)

Anonym sa...

Just det där med dofter känner jag igen. När jag har mina - vad jag tror - migrän light-attacker blir jag hyperkänslig för dofter. (Har NOG inte äkta migrän, tack och lov.) Dels uppfattar jag dofter som jag inte känner normalt, dels känns vanliga dofter starka och äckligt påträngande. Antar att hela kroppen är på red alert.

Isbit i munnen. Interesting! Hjälper det eller är det bara skönt? Hur som måste jag prova det. Jag ligger mest i ett mörkt och svalt plejs och kvider. Sexigaste bruden i stan - not.

Sporty Spice sa...

Kesu. Ja man får supernatural luktsinne när man har migrän. Isbiten har jag för att det känns skönt. Och när det blir så där kallt i munnen att det nästan gör ont "glömmer" man att man har ännu ondare i huvudet.